ÁSZF
Különleges oldalak
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) hatálya kiterjed a Körömi Kázmér (3032 Apc, Hunyadi út 2., a továbbiakban „Vállalkozás”) által a www.koromi.hu weboldalon (a továbbiakban „Webáruház”) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra, valamint az ezeket igénybe vevő vásárló (a továbbiakban „Vásárló”) jogaira és kötelezettségeire. (Vállalkozás és Vásárló a továbbiakban együttesen „Felek”). Az ÁSZF minden olyan jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.koromi.hu weboldalon keresztül történik. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott valamennyi kérdésre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény szabályai az irányadóak.
I. A VÁLLALKOZÁS
A www.koromi.hu online áruházat a Vállalkozás üzemelteti.
A Vállalkozás cégneve: Körömi Kázmér.
A Vállalkozás rövidített cégneve: Körömi Kázmér.
A Vállalkozás adószáma: 79311146-1-30
A Vállalkozás székhelye és levelezési címe: 3032 Apc, József Attila u. 6.
A Vállalkozás ügyfélszolgálatának címe: 3032 Apc, József Attila u. 6.
A Vállalkozás pénzforgalmi jelzőszáma: K&H Bank Zrt.
1040 4247 9503 6830 0181 0000
Külföldi utalás esetén: IBAN HU1040 4247 9503 6830 0181 0000
A Vállalkozás elektronikus levelezési címe: kkoromi@freemail.hu
II. A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
A Webáruházban történő vásárlás elektronikusan leadott megrendelés útján történik a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett és módon. A termék megvásárlásával a Felek között szerződés jön létre. A telefonon, faxon, e-mailben, vagy postai küldemény útján leadott rendelések nem eredményezik a Felek közötti szerződés létrejöttét.
A megrendelés leadása regisztrációhoz kötött. A regisztrációra a Webáruház weblapján elérhető „regisztráció” menüpont alatt található adatlap kitöltésével, illetve facebook- vagy google-profil felhasználásával kerül sor. A kitöltött adatlap Vállalkozásnak történő elküldésével, illetve a facebook- vagy google-profil megadásával a Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF, valamint a Webáruház oldalán közzétett „Adatvédelmi nyilatkozat” feltételeit megismerte és azokat magára nézve kifejezetten elfogadja, továbbá az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezeléshez hozzájárul. Vállalkozást a regisztráció során a Vásárló által megadott adatok helytelenségéből, hibájából eredő kárért semminemű felelősség nem terheli.
A Vásárló jogosult a Vállalkozásnál nyilvántartott adatait a Vállalkozásnak küldött elektronikus levél útján bármikor törölni. A Vásárló törlésre irányuló kérelmének beérkezését követően a Vállalkozás köteles haladéktalanul gondoskodni a Vásárló adatainak törléséről. A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből, ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. A törlést követően a Vásárlói adatok visszaállítására nincs mód.
A Vásárlónak a regisztráció során lehetősége van feliratkozni a Webáruház hírlevelére. A hírlevélről történő leiratkozás a hírlevél végén található “leiratkozás” hivatkozásra történő kattintással lehetséges.
A Vásárló által megvásárolni kívánt termék „kosárba” helyezését követően a Vásárlónak lehetősége van kiválasztani a termék esetében alkalmazandó átvételi és fizetési módot. A "megrendelem" fülre kattintással a Vásárló ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik, és amelyre a Vállalkozás a megrendeléstől számított 48 órán belül a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címre visszaigazolást küld. A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a megvásárolni kívánt termék megnevezését és darabszámát, az alkalmazni kívánt átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, valamint a Vásárló adatait. Amennyiben a visszaigazolás a fent leírt határidőben és tartalommal nem kerül a Vásárlónak megküldésre, úgy a Vásárlót a továbbiakban nem köti az ajánlata. A rendelés leadása során a Vásárló jogosult a regisztráció alkalmával megadott személyes és szállítási adatok módosítására. A Vásárló által helytelenül megadott adatokból eredő hibákért a Vállalkozót nem terheli felelősség.
A Webáruházban az árak forintban értendők. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
A Webáruházban megrendelhető termékek vételára tekintetében a Vállalkozás fenntartja magának az ár-változtatás jogát azzal, hogy a módosítás a Webáruház felületén való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
Amennyiben a Vállalkozás minden gondossága ellenére a Webáruház felületén hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Vállalkozás nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló jogosult a vásárlási szándékától elállni.
A termék ellenértékének megfizetése az alábbi módokon történhet:
1.) Bankkártyás fizetés a B-Payment rendszerén keresztül MasterCard, Maestro, Visa vagy Visa Electron bankkártyával; Jelenleg nem elérhető.
2.) Utánvét a futárnál vagy az átvételi ponton (e-könyv vásárlása és külföldre történő cím szállítási cím megadása esetén erre a fizetési módra nincs lehetőség); Jelenleg nem elérhető
3.) Banki átutalással a rendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően az alábbiak szerint:
Kedvezményezett: Körömi Kázmér.
Számlavezető pénzintézet neve: K&H Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 1040 4247 9503 6830 0181 0000
Közlemény: a rendelés száma
Bankkártyával történő fizetés online kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén a Vállalkozás nem köteles pénzt visszatéríteni.
A Vállalkozás a vásárlásról számlát állít ki, melyet a Vásárló a Webáruház online felületén a saját fiókjából bármikor letöltheti. Amennyiben a Vásárló a vásárlásról papír alapú számlát igényel, úgy erre vonatkozó kérését írásban jelezheti a Vállalkozásnak, amely a kérés beérkezésétől számított 5 munkanapon belül köteles a számlát a Vásárló levelezési címére postai úton megküldeni.
A Vállalkozás mindent megtesz annak érdekében, hogy a Vásárló által megrendelt termékeket határidőn belül leszállítsa. A teljesítés lehetetlenülése a szerződést megszünteti. A teljesítés lehetetlenülésének minősül, ha a Vásárló által megrendelt termék a raktárkészleten nem elérhető, és a termék későbbi beszerzése sem várható. A teljesítés lehetetlenüléséről a Vállalkozás köteles a Vásárlót haladéktalanul elektronikus levél útján tájékoztatni, valamint – adott esetben – a már megfizetett ellenértéket a tájékoztatást követő legkésőbb 30 napon belül a Vásárló bankszámlájára visszautalni. Az ellenérték visszautalásával kapcsolatban a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
III. ELÁLLÁSI JOG
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a szerződéstől a termék átvételétől számított 14 napon belül. A Vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján e-mailben (webshop@alomgyar.hu), illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozatminta felhasználásával, postai úton is gyakorolhatja.
A Vásárló jogosult az elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni.
A termék kézhezvételének, átvételénekek időpontja:
• személyes bolti vagy átvevőponti átvétel esetében a rendelés átvételének időpontja;
• házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja.
Elállás esetén a Vásárló köteles a terméket saját költségén a Vállalkozás telephelye szerinti címre (1072 Budapest, Rákóczi út 42.) visszaküldeni. A Vállalkozás köteles az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket a Vásárlónak visszafizetni.
Elállás esetén a Vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli.
Elállás esetén a Vállalkozás a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Vásárló által utánvéttel visszaküldött termék átvételét a Vállalkozás jogosult megtagadni.
A Vállalkozás követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.
Amennyiben a Vásárló a termék megrendelése során „személyes bolti vagy átvevőponti átvételt” jelölt meg, és a terméket a Vállalkozás által a visszaigazolásban megjelölt időponttól számított 15 napig nem veszi át, úgy a Vállalkozás jogosult a szerződéstől elállni és a leadott megrendelést a vételár egyidejű visszautalása mellett törölni.
Figyelemmel arra, hogy az elektronikus formában megvásárolt könyvek (a továbbiakban „e-könyv”) a hatályos jogszabályok értelmében nem minősülnek terméknek – vagyis rájuk a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya nem terjed ki – így a Vásárló e-könyv vásárlása esetén nem jogosult a szerződéstől a vásárlást követően indoklás nélkül elállni.
IV. HIBÁS TELJESÍTÉS
A megrendelt termék hibája esetén a Vásárló a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Vállalkozással szemben. A kellékszavatossági igény érvényesítése során a Vásárló kérheti a hibás termék kicserélését, kivéve, ha a kicserélés lehetetlen, vagy a Vállalkozás számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kicserélést nem kérte, illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kicserélést a Vállalkozás nem vállalta, vagy ha a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vásárló kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselni köteles, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot. A Vásárló köteles a hibáról a Vállalkozást annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül tájékoztatni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl a Vásárló szavatossági igényét Vállalkozással szemben nem jogosult érvényesíteni. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
V. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
A megvásárolt termék előzetes egyeztetés esetén, személyesen is átvehető 3032 Apc, Hunyadi út 2. szám alatti címen. Személyes átvétel esetén a Vállalkozás szállítási díjat nem számít fel.
Belföldi kiszállítás a Magyar Posta (MPL) útján történik a Vásárló által megadott címre.
A kiszállítás díja minden esetben a megrendelés során feltüntetett árak szerint kerül megállapításra:
A kiszállítás várható ideje a Vásárló által átutalt vételár Vállalkozás számláján történő jóváírást követő 2-5 munkanap, amely szállítási idő az ünnepi időszakokban, illetve kiemelt események idején (pl. könyvbemutató utáni tömeges megrendelés) meghosszabodhat. Amennyiben a kiszállítás az itt megjelöltnél hosszabb időt vesz igénybe, úgy Vállalkozó erről a Vásárlót e-mailben haladéktalanul értesíti.
IV. SPECIÁLIS RENDELKEZÉSEK
1.) Előjegyzés
A Vállalkozás lehetőséget biztosít a Vásárlónak arra, hogy a jelenleg még nem kapható, de a jövőben megjelenő könyvekre, valamint már megjelent, de készleten nem elérhető termékekre ún. „előjegyzést” adjon le.
Az előjegyzés nem minősül elektronikusan leadott megrendelésnek. A Vásárló az előjegyzésre vonatkozó igényét a Webáruházban az adott termék mellett található „előjegyzés” fülre kattintva jelezheti a Vállalkozásnak. Amint a termék a Webáruházban – már, vagy ismét – megvásárolható, úgy a Vállalkozás az előjegyző Vásárlót e-mail útján értesíti a vásárlás lehetőségéről. A vásárlás lehetőségéről szóló értesítés a regisztrált Vásárlók számára a regisztráció során megadott e-mail címre kerül megküldésre, a még nem regisztrált Vásárlók pedig az előjegyzés során megadott e-mail cím útján kerülnek értesítésre.
Amennyiben az előjegyezhető termék mellett a Vállalkozás feltünteti a várható megjelenés időpontját, úgy ez az időpont minden esetben csupán hozzávetőleges és tájékoztató jellegű adatnak tekintendő.
2.) Értesítés akcióról
Amennyiben a Vásárló a legalább 20%-os kedvezménnyel megvásárolható termékekről a Vállalkozástól értesítést kíván kapni, úgy erre vonatkozó igényét a Webáruház felületén jelezheti a Vállalkozásnak. Az akcióról szóló értesítésre történő feliratkozás nem minősül elektronikusan leadott megrendelésnek.
Amint egy adott termék a Vállalkozás kínálatában 20%-os kedvezménnyel megvásárolható, úgy a Vállalkozás e-mail útján értesíti a jelen pont szerinti szolgáltatásra feliratkozó Vásárlót. A jelen pont szerinti szolgáltatásról a Vásárló a Webáruház felületén keresztül bármikor leiratkozhat.
3.) Értesítés megjelenésről
Amennyiben egy szerzőnek új könyve jelenik meg a Vállalkozás kínálatában, úgy a Vállalkozás jogosult ennek tényéről valamennyi olyan Vásárlót e-mail útján értesíteni, aki a Webáruházban korábban ennek a szerzőnek a művét megvásárolta.
Amennyiben a Vásárló nem kíván a Vállalkozástól a korábban megvásárolt könyvek szerinti bármely szerző új könyvének megjelenéséről értesítést kapni, úgy erről a szolgáltatásról a Webáruházban található személyes fiókjában bármikor leiratkozhat. A Vásárlónak kizárólag a szolgáltatás egészéről áll módjában leiratkozni, a „szerzőnkénti” leiratkozás nem lehetséges.
4.) Dedikált példányok megvásárlása
A Vállalkozás lehetőséget biztosít arra, hogy a Vásárló a Webáruházban egy adott termékből a szerző által dedikált (kézjegyével és üzenetével ellátott) példányt vásároljon. A dedikált példányokra a jelen ÁSZF elektronikusan leadott megrendelésre vonatkozó szerződéses rendelkezései az irányadóak.
A dedikált példány megvásárlásakor a Vállalkozás lehetőséget biztosít a Vásárlónak arra, hogy a dedikálás kísérő szövegét megfogalmazza. A megkívánt szöveget a Vásárló a vásárlás során a „Megjegyzés” rovatban tüntetheti fel.
Dedikált példányok esetében a kiszállítás ideje eltérhet a jelen ÁSZF V. pontjában meghatározott szállítási időtől. A szállítás várható idejéről a Vállalkozás minden esetben külön értesíti a Vásárlót.
Amennyiben a szerző a megvásárolt könyvet a Vásárló által megkívánt szöveggel dedikálja, úgy a termék olyan nem előre legyártott terméknek minősül, amelyet a Vállalkozás a Vásárló kifejezett kérésére állított elő, és amely ily módon a Vásárló személyére szabott terméknek minősül. Erre tekintettel a Vásárló az egyedi szövegezéssel ellátott dedikált példány megrendelésével tudomásul veszi, hogy a termék egyedi jellege miatt, a 45/2014. Korm. rendelet 29. § c) pontja alapján nem jogosult az elállási jogát gyakorolni.
V. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Az Vásárló a termékkel vagy a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
• Levelezési cím: 3032 Apc, Hunyadi út 2..
• Telefonszám: +36 70 220 7147,
• Kapcsolattartó személy: Körömi Kázmér
• E-mail: kkoromi@freemail.hu.hu
Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát telefonon közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Vállalkozás az Vásárlóval köteles közölni.
A Vállalkozás az írásbeli panaszt annak beérkezését követő harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vásárlóhoz eljusson. Ha a panaszt a Vállalkozás elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Vállalkozás köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Vállalkozás és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az egyeztetések során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
• Békéltető testület előtti eljárás: a termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve a Vállalkozás székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez fordulhat. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában Fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
Fax: +36 1 488 2186
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a Vásárló az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitát elektronikus úton rendezheti a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a Vásárló beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Vásárló és kereskedő közötti jogvitákban.
• Bírósági eljárás: Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
VI. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
A Vállalkozás bármikor jogosult a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Vállalkozás a módosításokról a Vásárlókat a Webáruház felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Webáruház használatának feltétele, hogy a Vásárló a Webáruházon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.
A Vállalkozás semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A jelen ÁSZF 2022.09.30. napjától visszavonásig, illetve annak módosításáig hatályos. Az ÁSZF rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.